Serwis klimatyzacji w samochodzie znacznie różni się od zwykłej kontroli układu. Jeśli klimatyzacja nie wykazuje objawów usterek, nie ma potrzeby wymiany czynnika roboczego, a układ wymaga jedynie okresowej wymiany filtra kabinowego i odgrzybiania. Jeśli jednak układ klimatyzacji nie działa jak trzeba, niezbędna jest wymiana czynnika i innych elementów (poza filtrem kabinowym). Przed przystąpieniem do naprawy wykonujemy test automatyki pokładowej. Ten etap przeprowadzamy głównie w samochodach z automatyczną klimatyzacją, którą posiada większość nowych modeli, szczególnie marek premium. Podczas podłączenia testera do gniazda diagnostycznego, jesteśmy w stanie odczytać błędy sterownika klimatyzacji, który zapisuje informacje o różnego typu anomaliach, na przykład o spadku ciśnienia.
Wymiana czynnika roboczego w klimatyzacji
W ciągu roku z klimatyzacji ulatnia się około 10 procent czynnika roboczego. Podczas testów sprawdzamy, czy czynnik ulatnia się naturalnie, czy może zbyt szybko. W przypadku, jeśli czynnika roboczego jest zbyt mało, oznacza to, że w układzie wystąpiła nieszczelność. Poziom czynnika sprawdzamy przy pomocy maszyny serwisującej, która zasysa czynnik i tworzy w układzie klimatyzacji próżnię. Jako autoryzowany serwis przykładamy szczególną wagę do zachowania odpowiedniego czasu tworzenia próżni. Musi on być jak najdłuższy, nie krótszy niż 30 minut. Wtedy dopiero uzyskujemy pewność, że układ klimatyzacji jest suchy. Po sprawdzeniu szczelności układu napełniamy go nowym czynnikiem roboczym z dodatkiem oleju do smarowania kompresora (odpowiednim dla danego układu).
Jakie usterki klimatyzacji naprawiamy najczęściej?
Serwis klimatyzacji może dotyczyć różnych usterek. W naszym warsztacie najczęściej naprawiamy takie awarie i problemy, jak:
- zużyte filtry – zwykle świadczy o nich nieprzyjemny zapach w kabinie, powodowany przez powietrze trafiające do niej przez filtr,
- niska wydajność pracy – słabe chłodzenie najczęściej wynika z niskiego poziomu czynnika chłodniczego, wycieków lub awarii sprężarki. Czasem objaw ten wynika też z zanieczyszczenia filtra kabinowego,
- problemy z łożyskami sprężarki – często ich objawem jest głośna praca systemu klimatyzacji,
- wycieki – pojawiają się one zwykle w obrębie przewodów, złączy oraz sprężarki. Zwykle powodują niską wydajność chłodzenia,
- uszkodzenia sprężarki – awaria sprężarki może całkowicie uniemożliwić chłodzenie. Uszkodzenia tego podzespołu wynikają np. z braku oleju lub czynnika chłodniczego,
- zatkanie kondensora – to element, który odpowiada za odprowadzanie ciepła z wnętrza pojazdu,
- usterki elektroniki – system klimatyzacji jest zasilany prądem. Awarie w tym zakresie najczęściej dotyczą czujników temperatury i modułów sterujących,
- awaria wentylatora – odpowiada on za krążenie chłodnego powietrza po kabinie samochodu.
Przeprowadzamy kompleksowy serwis klimatyzacji w Otwocku i okolicach. W razie potrzeby stosujemy elementy zamienne – to części oryginalne, zatwierdzone przez samego producenta samochodu. Wykonujemy również cykliczne naprawy. Wymieniamy przede wszystkim filtry kabinowe i uzupełniamy czynnik chłodniczy. Elementy te zużywają się z biegiem czasu, dlatego serwis klimatyzacji powinien być prowadzony raz na kilka miesięcy.
Zachęcamy do odwiedzenia naszego serwisu przede wszystkim wiosną – przed rozpoczęciem sezonu letniego. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że klimatyzacja samochodowa zadziała bez problemu w trakcie pierwszych gorących dni.
Umów spotkanie !
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |